
Geevers Auto Parts op de fiets: voor vitaliteit, bereikbaarheid én het goede doel
Gepubliceerd op 9 juli 2025Bij Geevers Auto Parts weten ze niet alleen alles over auto’s, ze hebben ook oog voor de fiets. De grootste leverancier van auto-onderdelen in de Benelux organiseerde in mei een FietsChallenge. Maar liefst 9.197 fietskilometers trapten de collega’s bij elkaar. Het leverde 2.500 euro op voor Make-A-Wish Nederland. De challenge is onderdeel van het stimuleringspakket van Geevers om meer medewerkers op de fiets te krijgen.
Voor elke autoschade heeft Geevers Auto Parts wel een oplossing. De 230 collega’s zetten zich dagelijks in voor de klantbelofte: alles leveren wat nodig is om autoschades te herstellen. ‘Ons doel is dat onze klanten hun werk goed kunnen doen’, zegt HR-adviseur Sanne Seijsener. ‘Dat lukt alleen als wij vooruitkijken, ook naar onze omgeving. Het wordt drukker op de weg, onze parkeerplekken zijn schaars en De Run gaat op de schop. De fiets leek ons een oplossing voor betere bereikbaarheid én vitaliteit.’
Van mobiliteitsscan naar leaseplan
Twee jaar geleden belde Sanne daarom met Brainport Bereikbaar. Sanne: ‘De mobiliteitsmakelaar stelde eerst een mobiliteitsscan voor. Daaruit bleek onder andere hoeveel collega’s goed met de fiets naar het werk konden komen. Om dat te stimuleren, zijn we een leaseplan gestart. Daarmee maken we een goede fiets of e-bike voor iedereen bereikbaar: een mooie secundaire arbeidsvoorwaarde. Meteen stapten tien collega’s in, daarna volgden er meer.’
FietsChallenge als extra zetje
De FietsChallenge sluit hier mooi op aan. Communicatieadviseur Juultje Versmissen: ‘We vonden het een leuk plan om ons fietsleaseplan en de voordelen van fietsen zichtbaar te maken. Het past ook goed bij onze employer branding.’ Communicatieadviseur Mana Verblackt vult aan: ‘Meer fietsen vraagt om gedragsverandering. Door de mobiliteitsscan konden we collega’s laten zien dat de fiets voor hen een prima optie is. De Challenge laat mensen het ervaren.’
Slimme timing
Mei was een logische maand voor de Challenge. Sanne: ‘Het weer is beter én de challenge paste goed bij onze jaarlijkse special car rally voor klanten. Sinds vorig jaar hoort daar namelijk ook een bikerally van 80 kilometer bij.’ Mana: ‘Het leek ons leuk om de FietsChallenge daarmee te combineren: de gereden kilometers van collega’s tijdens de rally, telden mee.’
Steun van de directie
De directie stond vierkant achter de Challenge. Juultje: ‘Zij stelden het budget beschikbaar voor het goede doel, een sleutelhanger voor de deelnemers en mooie prijzen voor de top 3 fietsers.’ De uitvoering was eenvoudig, vertelt Mana. ‘Brainport Bereikbaar biedt veel: de fietsapp voor registratie van de kilometers en allerlei communicatiemiddelen. We hebben flyers gemaakt, hingen posters op en hebben de onderlinge strijd flink gestimuleerd.’ Juultje: ‘Het gezamenlijke fietsdoel stelden we op 3.000 kilometer, het werd ruim drie keer zoveel. Een kleine 30 mensen deed mee, waaronder wijzelf natuurlijk!’
Brainport Bereikbaar helpt je op weg
Volgend jaar komt de FietsChallenge waarschijnlijk terug. Juultje: ‘De wedstrijdcomponent maakt bij veel mensen iets los. Tegelijkertijd hebben we nog wel een uitdaging. We zien dat we lastiger onze collega’s in het magazijn en in het transport bereiken. Gelukkig kunnen we altijd sparren met Barbara.’ Mana: ‘Ze reageerde snel, dacht mee en hielp ons op weg – letterlijk én figuurlijk.’

'Het gezamenlijke fietsdoel stelden we op 3.000 kilometer, het werd ruim drie keer zoveel'
Laat je inspireren!
Wil jij Brainport bereikbaar houden? Doe met ons mee. We gaan graag met je in gesprek. Om te werken aan kansen, innovaties en oplossingen. Want dat kunnen we alleen samen. Neem contact met ons op via info@brainportbereikbaar.nl.